مهارتورم و رشد توليد

 
 
 
رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی یزد با اشاره به مانع تراشی محیط زیست برای سرمایه گذاری گفت: سرمایه گذاران برای تولید از استان یزد به استان دیگری می روند و سرمایه گذاری می کنند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی یزد، سومین جلسه کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان یزد روز شنبه 6 آبان ماه با حضور اعضای این کمیسیون در سالن جلسات اتاق بازرگانی یزد برگزار شد.

محمد تقی خالقیهT رئیس کمیسیون در این جلسه با اشاره به اینکه محیط زیست جهت واگذاری مجوز به شرکت ها یا صنایع باید انعطاف بیشتری داشته باشد، اظهار داشت: ما در 11 ماه گذشته به دنبال راه اندازی شرکت روغن در استان یزد بودیم که همکاری خوبی از سوی محیط زیست صورت نگرفت و مجبور به راه اندازی آن در استان کرمانشاه شدیم و این مسئله هم جای سوال دارد که چرا در استان دیگر مجوز می دهند ولی در استان یزد، خیر.

وی در خصوص صدور مجوزهای بی رویه در سطح کشور، گفت: برای نتیجه بهتر در این خصوص باید به سرمایه گذاران مسائل پیشرو را آموزش دهند تا با مخاطرات آن آشنا شوند.

 

صدور مجوز باید همراه با آماده سازی زیرساخت باشد

علی فرشادپور در این نشست با اشاره به اینکه صدور مجوزها باید بر اساس آماده سازی زیرساخت ها صورت پذیرد، اظهار داشت: مجوز دادن اگر به شکل صحیح و با آماده سازی زیرساخت ها، انجام نظارت و آموزش نیروی انسانی باشد، بسیار مطلوب و اثربخش خواهد بود.

عضو کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان یزد عنوان کرد: اما اگر مجوزها بی رویه صادر شود و هر کسی دنبال ایجاد واحد تولیدی باشد، قطعا مسیر درستی را پیش نخواهیم رفت.

 

وضعیت نسبتا مناسب یزد در زمینه کسب و کار

مرتضی محمودی مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمايه‌گذاری و اشتغال استانداری یزد در این کمیسیون با اشاره به تعریفی از محیط کسب و کار و روش های مدیریتی در کشورهای جهان در این زمینه، اذعان داشت: محیط کسب و کار یعنی که کسب و کارها رشد می کنند و به بلوغ می رسند و در دنیا این محیط کسب و کار 11 مولفه دارد ولی متاسفانه ما در رتبه بندی دنیا از بدترین کشورها در این زمینه هستیم.

محمودی به وضعیت مناسب استان یزد در زمینه کسب و کار نسبت به استان های دیگر اشاره کرد و گفت: در یزد وضعیتمان به نسبت بد نیست و در برخی شاخص ها خوب هستیم و در برخی نیز ضعیف که باید در جهت رفع آن تلاش کنیم.

محمودی اضافه کرد: در هیچ کشوری برای هدایت صنعت، محدودیت ایجاد نمی کنند بلکه ارشاد و آن را مدیریت می کنند نه اینکه ممنوعیت ایجاد کنند. ما نیز در استان یزد در یک سال و نیم گذشته راهکارهایی را مشابه کشورهای دیگر به کار بسته ایم تا بتوانیم در زمینه اشتغال و سرمایه گذاری مسیر درست را طی کنیم.

ویرایش این